Jytyn ohjeistus jäsenilleen SAK:n jäsenliittojen poliittisesta lakosta 14.12.

12.12.2023

SAK:n jäsenliitot ovat ilmoittaneet vuorokauden kestävästä laajasta poliittisesta lakosta työpaikoilla 14. joulukuuta. Ammattiliitto Jyty vastustaa hallitusohjelman rajuja työelämäheikennyksiä, mutta ei osallistu tässä vaiheessa SAK:n jäsenliittojen ilmoittamaan lakkoon. Jyty on valmis vielä jatkamaan keskusteluja mm. yhteisestä vientimallista.

Ammattiliitto Jytyn ohjeistus jäsenilleen on, että jytyläiset menevät normaalisti töihin torstaina 14.12., mutta eivät tee toisen ammattiliiton työtaistelun piiriin kuuluvien jäsenten töitä. Jytyn jäsenet tekevät ainoastaan omat työnsä ja työtehtävänsä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että Jytyn jäsenet eivät vaihda työvuorojaan eivätkä tee ylityötä ennen lakkoa tai lakon aikana.

Lue lisää aiheesta