[1-10] [11-18]
Jytyn jäsentiedote (26.10.2018)
Jyty keskeyttää järjestölliset toimet toistaiseksi
​Miltä työelämä näyttää, kun tämän päivän lapset ovat työikäisiä? Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, mutta me Jytyssä haluamme, että töissä on hyvä olla – nyt ja tulevaisuudessa. Olemmehan toimineet jo sata vuotta valoisan työelämän puolesta.
Hallitus on unohtanut työlainsäädännön valmistelussa täysin työmarkkinaosapuolet eli ne, joita muutokset varsinaisesti koskettavat. Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ihmettelee, miksi maan hallitus kuuntelee mieluummin Suomen Yrittäjät -järjestön vaatimuksia kuin työmarkkinaosapuolia.
Mikäli sote- ja maakuntauudistus toteutuu, koulutus- ja kulttuuripalveluista on muodostumassa kuntien tärkein ja merkittävin tehtävä. Näiden tulevien sivistyskuntien hyvinvointi tarvitsee ennen kaikkea osaavaa ja asiantuntevaa henkilöstöä, jonka työtä arvostetaan – myös palkkauksessa.
MUISTUTUS: YLITYÖ- JA VUORONVAIHTOKIELTO 26.-28.9.2018
Pohjois-Suomen alue 100-vuotis juhlavuoden pyörteissä
Lue uudesta sopimuksesta Jytyliiton sivulta
Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jytyn liittohallitus päätti 5.2. pitämässään kokouksessa julistaa kunta-alalle työehtosopimusneuvottelujen vauhdittamiseksi ylityö- ja vuoronvaihtokiellon tiistaista 6.2. klo 7.00 alkaen. Kielto on voimassa toistaiseksi, kunnes toisin ilmoitetaan.
Kuntaneuvotteluissa on auki yhä edelleen monia asioita mm. palkankorotusten suuruus ja lomarahaleikkausten kompensointi. Jytyn edustamien alojen sopimuksista on hyväksytty noin kolmannes. Niistä on kerrottu jo aiemmin. Seuraamme eri alojen neuvottelujen etenemisestä kaikilla aloilla tiiviisti ja kerromme tilanteesta, kun uutta tiedotettavaa ilmenee niin näillä sivuilla kuin sosiaalisessa mediassa, mm. Facebookissa ja Twitterissä.