[1-10] [11-20] [21-24]
Esittelemme jytyläisiä kuntavaaliehdokkaita Jytyn nettisivuilla ja Jyty-lehdessä. Esittelemme puolueittain ja kunnittain kaikki ehdokastietonsa lähettäneet Jytyn jäsenyhdistyksiin kuuluvat ehdokkaat.
Kuntatyöntekijät saavat aikaisempaa enemmän tukea esimiehiltään. Myös johtamisen oikeudenmukaisuuden kokemukset ovat kunnissa kasvussa, osoittaa Työterveyslaitoksen Kunta10-tutkimus. Sen sijaan työmäärä ja muutokset ovat lisääntyneet ja jopa 43 prosenttia vastaajista kokee, että heillä ei ole mahdollisuutta vaikuttaa muutoksiin. Kunta10-tutkimukseen vastasi ennätysjoukko kuntatyöntekijöitä, yli 65 000. Vastausprosentti oli 72 prosenttia.
Kilpailukykysopimukseen perustuvat työehtosopimukset tulevat useimmilla Jytyn sopimusaloilla voimaan 1.2.2017. Niiden myötä voimaan tulee myös kilpailukykysopimuksen edellyttämä vuosittaisen työajan pidennys 24 tunnilla. Pidennys on toteutettu Jytyn kaikilla sopimusaloilla mutta toteuttamistapa vaihtelee.
Jyty ry täyttää 100 vuotta vuonna 2018. Juhlavuoden kunniaksi liitto teettää historiateoksen, jonka kirjoittaa VTT Antti Parpola. Kirja julkaistaan juhlavuoden kuluessa.