[1-10] [11-20] [21-24]
MUISTUTUS: YLITYÖ- JA VUORONVAIHTOKIELTO 26.-28.9.2018
Pohjois-Suomen alue 100-vuotis juhlavuoden pyörteissä
Lue uudesta sopimuksesta Jytyliiton sivulta
Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jytyn liittohallitus päätti 5.2. pitämässään kokouksessa julistaa kunta-alalle työehtosopimusneuvottelujen vauhdittamiseksi ylityö- ja vuoronvaihtokiellon tiistaista 6.2. klo 7.00 alkaen. Kielto on voimassa toistaiseksi, kunnes toisin ilmoitetaan.
Kuntaneuvotteluissa on auki yhä edelleen monia asioita mm. palkankorotusten suuruus ja lomarahaleikkausten kompensointi. Jytyn edustamien alojen sopimuksista on hyväksytty noin kolmannes. Niistä on kerrottu jo aiemmin. Seuraamme eri alojen neuvottelujen etenemisestä kaikilla aloilla tiiviisti ja kerromme tilanteesta, kun uutta tiedotettavaa ilmenee niin näillä sivuilla kuin sosiaalisessa mediassa, mm. Facebookissa ja Twitterissä.
Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jytyn liittohallitus linjasi keskiviikkona pitämässään kokouksessa, ettei Jyty osallistu liittona lähinnä SAK:n liittojen järjestämään aktiivimallia vastustavaan mielenilmaukseen perjantaina 2.2. Liittohallitus korostaa, että jäsenillä on kuitenkin oikeus osallistua mielenilmaukseen omalla ajallaan.
ALUEEN UUSIA TUULIA Uuden aluetoimintaohjeen mukaisesti kokoonnumme aluetapaamiseen Tornioon 5.-6.5 puheenjohtajien ja alueen liittovaltuuston ja liittohallituksen jäsenten sekä alueen nuoriso- ja opiskelijavastaavien kanssa. Tärkeinä asioina tulevat nousemaan esiin mm. yhdistysrakenteen kehittäminen sekä kevään liittovaltuustoasiat. V. 2019 alusta toteutuva sote- ja maakuntauudistus laittavat osaltaan pohtimaan yhteistyön tiivistämistä. Te aktiivit olette linjaamassa millaiseksi muodostuu Jytyn tuleva yhdistystoiminta ja -rakenne, joka parhaiten palvelee jäsenistömme toimintaympäristön muutosta. Tornion aluetapaaminen on yksi hyvä foorumi tähän keskusteluun, joten tavataanhan siellä